Landing page készítés alapoktól

Landing page készítés alapoktól

A landing page készítés egy összetett folyamat, amire igazából minden vállalkozásnak szüksége van kezdve az egyéni vállalkozóktól, egészen a multikig. Sokan azonban még mindig nincsenek vele tisztában, hogy miért is van erre szükség, illetve mit is jelent pontosan a landing page fogalma.

Mi is az a landing page?

Egy olyan aloldal a weboldalon belül, vagy egy olyan különálló weboldal, ami önmagában egy oldalon keresztül egy célt szolgálva kerek egész az érdeklődők számára. A legtöbb esetben akkor alkalmazunk landing oldalt, hogyha a PPC hirdetéseinkből az érdeklődőket az oldalunkra visszük. Miért van erre szükség?

Gondolj bele: a főoldal legtöbbször egy informatív mindennel teletűzdelt oldal, ahol nem tudod kiemelni egy szegmensednek szóló „személyes” üzenetedet. A felhasználó az oldalra érkezve nem fogja keresni, hogy miért is pont ide érkezett, és mivel az információs többlet és figyelemhiány korszakában élünk azonnali megoldást és információ nyújtást kell alkalmaznunk annak érdekében, hogy az érdeklőnk ne menjen tovább az oldalunkról. Ezt nyilván egy általános aloldalon, amilyen akár a főoldal, vagy bármely alatta található oldal nem tudjuk megtenni. Ezért a legjobb megoldás a landing page, ami kifejezetten egy hirdetéshez szinkronban lévő egy dologra fókuszáltan felépített oldal. A landing oldalon például még menü sincs, annak érdekében, hogy a felhasználó ne kalandozzon el az oldalról. Ezen felül vannak még a landing oldakkal kapcsolatosan bőven tudnivalók, de a cikk elején linkelt oldalon erre nagyrészt választ is fogunk kapni.

Mivel erre az oldalra érkeznek az érdeklődőink célszerű ezért professzionális keretek között felépíteni. Gondolj bele, ha 100 emberből 10 kér ajánlatot, akkor a elégedett leszel, hiszen minden más formával szemben az igen hatékony. Például, ha nem landing oldalt használsz, akkor előfordulhat, hogy 100ból csak egy pár ajánlatkérésed lesz. AZ EWK-s srácok arról számoltak be, hogy a 2018 év elején januárban folytatott nagyszabású facebook kampányuk landing oldala 25% felett konvertált, azaz 100 emberből 25 kért ajánlatot. A kettő közötti differencia miatt ha átgondolod a dolgokat aprópénz az, amit egy profi csapat kér a landing oldalad elkészítéséért.